Vaatii tunnistautumisen

Sosiaaliasiamiehen verkkoneuvonta ja -asiointi

Jos olet kokenut tulleesi väärin kohdelluksi sosiaalihuollon palveluissa, voit selvitellä tilannetta sosiaaliasiamiehen kanssa.

Sosiaaliasiamies pyrkii selventämään päätöksen perusteita sekä Suomen lain ja kunnassa vallalla olevien käytäntöjen taustoja.

Tarvittaessa sosiaaliasiamies auttaa valituksen, muistutuksen tai oikaisuvaatimuksen tekemisessä. Kuntasi sosiaaliasiamiehen tehtäviä hoitaa Merikratos Oy.

Kuinka toimin?

Kirjaudu palveluun

Verkkoneuvonnasta ja -asioinnista saat henkilökohtaista neuvontaa ja ohjausta. Viestin voit jättää milloin vain.

Tietoa palvelusta

Palvelun tuottaa Merikratos Oy
Palvelulupaus viisi arkipäivää
Keskimääräinen vastausaika 8 vrk
Maksuton

Palvelun työntekijät

Sanna Saarinen
Heidi Vainio
Maija-Kaisa Sointula

Käyttöohje

  1. Kirjaudu palveluun

    Palvelun käyttö edellyttää vahvaa tunnistamista, jotta työntekijä voi varmistua henkilöllisyydestäsi. Klikkaamalla nappia Kirjaudu palveluun siirryt ensin Suomi.fi -tunnistautumispalveluun. Tämän jälkeen siirryt suoraan palveluun. Tunnistautumistavan voit valita itse. Voit käyttää verkkopankkitunnuksia, mobiilivarmennetta tai varmennekorttia.

  2. Kirjoita asiasi

    Voit kysyä henkilökohtaista neuvontaa sekä välittää turvallisesti liitteitä. Viesti menee vain palvelun työntekijöille.

  3. Saat ilmoituksen sinulle saapuneesta vastauksesta

    Ilmoitus tulee valintasi mukaan sähköpostiisi ja/tai matkapuhelimeesi. Siinä ei näytetä asiakassuhteeseen tai sinuun liittyvää tietoa. 

  4. Kirjaudu ja lue saapunut viesti OmaVirtusta

    Pääset lukemaan saapuneen viestin tunnistautumalla Omavirtuun. Painikkeen löydät verkkosivun oikeasta kulmasta. Kaikki viestit säilyvät siellä tallessa ja vain sinä pääset sinne.