Yhteydenotto sosiaalipalveluihin
Yhteydenotto sosiaalipalveluihin
Kunnan tarjoamien sosiaalipalveluiden asiakkuus aloitetaan palvelutarpeiden selvittämisellä. Asiakas ja viranomainen selvittävät yhdessä, millaisia palveluita asiakas tarvitsee, mihin hän on oikeutettu ja miten tarvittavat palvelut voidaan hänelle järjestää. Arviointiin osallistuu yksi tai useampia asiantuntijoita.
Palvelutarpeen selvittäminen on edellytys sille, että asiakas pääsee käyttämään palveluita. Usein palvelutarpeet muuttuvat ajan mittaan, jolloin selvitys tehdään uudelleen.
Kuinka toimin?
Kirjaudu palveluunPalvelun työntekijät
Kuntouttavan työtoiminnan ohjaaja
Palveluohjaaja/sosiaaliohjaaja
johtava sosiaalityöntekijä
Käyttöohje
-
Kirjaudu palveluun
Palvelun käyttö edellyttää vahvaa tunnistamista, jotta työntekijä voi varmistua henkilöllisyydestäsi. Tunnistautumistavan voit valita itse. Voit käyttää verkkopankkitunnuksia, mobiilivarmennetta tai varmennekorttia. Lisätietoa Suomi.fi tunnistautumisesta (avautuu uudelle välilehdelle)
-
Täytä yhteydenottolomake
Lomakkeet jäävät sinulle talteen OmaVirtuun. Pääset näkemään lomakkeet tunnistautumalla Omavirtuun. Painikkeen löydät verkkosivun oikeasta kulmasta.
-
Sinuun otetaan yhteyttä
Työntekijät ottavat sinun yhteyttä valintasi mukaan puhelimitse tai tämän palvelun kautta.
Tietoa palvelusta
Digitaalinen etäpalvelu säästää aikaa, rahaa ja luontoa
Yhä useampi sote-alan palvelu voidaan toteuttaa digitaalisena etäpalveluna, jolloin sekä ilmastopäästöt että palvelun taloudelliset kulut pienenevät.
Lappilaisten arjessa digitaalisten palveluiden käyttö näkyy erityisesti matkakulujen ja -ajan säästöinä. Polttoaineiden kulutuksen säästöt tuntuvat asukkaiden arjessa konkreettisesti, ja säästettyä aikaa voi käyttää matkustamisen sijaan esimerkiksi harrastuksiin.
Testaa, millaiset ilmastosäästöt etäpalvelun käyttö tuottaisi juuri sinulle: Klikkaa tästä Virtun hiilijalanjälkilaskuriin.
Tietosuojaseloste
Lapin hyvinvointialueen tietosuojaseloste (linkki aukeaa uuteen ikkunaan)