Vaatii tunnistautumisen

Potilasasiamiehen verkkoneuvonta ja -asiointi

Jos olet kokenut tulleesi väärin kohdelluksi terveyshuollon palveluissa, voit selvitellä tilannetta potilasasiamiehen kanssa. Potilasasiamies pyrkii selventämään päätöksen perusteita sekä Suomen lain ja kunnassa vallalla olevien käytäntöjen taustoja.

Tarvittaessa potilasasiamies auttaa valituksen, muistutuksen tai oikaisuvaatimuksen tekemisessä. Kuntasi potilasasiamiehen tehtäviä hoitaa Merikratos Oy.

Kuinka toimin?

Kirjaudu palveluun

Verkkoneuvonnasta ja -asioinnista saat henkilökohtaista neuvontaa ja ohjausta. Viestin voit jättää milloin vain.

Potilasasiamies

Muut asiointikanavat
Sosiaali- ja potilasasiamiehen puhelinpalvelu
+358 503415244

Tietoa palvelusta

Palvelun tuottaa Rovaniemen kaupunki
Palvelulupaus viisi arkipäivää
Keskimääräinen vastausaika 3 vrk
Maksuton

Palvelun työntekijät

Sanna Saarinen
Maija-Kaisa Sointula
Heidi Vainio

Käyttöohje

  1. Kirjaudu palveluun

    Palvelun käyttö edellyttää vahvaa tunnistamista, jotta työntekijä voi varmistua henkilöllisyydestäsi. Klikkaamalla nappia Kirjaudu palveluun siirryt ensin Suomi.fi -tunnistautumispalveluun. Tämän jälkeen siirryt suoraan palveluun. Tunnistautumistavan voit valita itse. Voit käyttää verkkopankkitunnuksia, mobiilivarmennetta tai varmennekorttia.

  2. Kirjoita asiasi

    Voit kysyä henkilökohtaista neuvontaa sekä välittää turvallisesti liitteitä. Viesti menee vain palvelun työntekijöille.

  3. Saat ilmoituksen sinulle saapuneesta vastauksesta

    Ilmoitus tulee valintasi mukaan sähköpostiisi ja/tai matkapuhelimeesi. Siinä ei näytetä asiakassuhteeseen tai sinuun liittyvää tietoa. Ilmoitukset eivät sisällä koskaan klikattavia linkkejä.

  4. Kirjaudu ja lue saapunut viesti OmaVirtusta

    Pääset lukemaan saapuneen viestin tunnistautumalla Omavirtuun. Painikkeen löydät verkkosivun oikeasta kulmasta. Kaikki viestit säilyvät siellä tallessa ja vain sinä pääset sinne.