Kelan etäpalvelu
Kelan etäpalvelu
Virtu.fi-palveluportaalin kautta voit hoitaa henkilökohtaisia Kela-asioitasi etäyhteydellä (videoyhteys). Palvelu on avoinna arkisin klo 9–15.
Voit ottaa yhteyttä Kelan etäpalveluun esimerkiksi silloin, jos sinulla on paljon tai monimutkaisia Kela-asioita hoidettavana tai jos kaipaat apua verkkoasioinnissa (digitukea).
Kela tarjoaa etäpalvelua myös pohjoissaameksi arkisin klo 9–11. Löydät linkin saamenkieliseen etäpalveluun tästä linkistä. (linkistä avautuu kela.fi uudelle välilehdelle)
Etäpalvelu on tarjolla myös koltansaameksi arkisin klo 9–11. Koltansaamenkieliseen etäpalveluun pääset tästä linkistä.
Kuinka toimin?
Siirry etätapaamiseenPalvelun työntekijät
Kelan työntekijät
Etäpalvelussa tarvitset:
-
Voit käyttää palvelua älypuhelimella, tabletilla tai tietokoneella
-
Jos käytät tietokoneella, tarvitset mikrofonin, kaiuttimet tai kuulokkeet. Videokuvaa varten tarvitset videokameran
-
-
Suositellaan käytettäväksi Google Chrome -selaimella (versio 64 ja uudempi)
-
Tarvitset riittävän nopea laajakaistayhteys (1 200 kbit/s), jotta videokuva näkyy.
Muut asiointitavat
• OmaKela on Kelan sähköinen asiointipalvelu verkossa. OmaKelassa voit hakea etuuksia, lähettää liitteitä ja tarkistaa päätöksesi. Asioi OmaKelassa
• Kelan puhelinpalvelussa voit hoitaa kaikkia Kela-asioitasi. Palvelu on avoinna arkisin klo 9–16. Soita Kelaan
• Voit myös varata ajan puhelinpalveluun. Varaa aika
Käyttöohje
-
Avaa linkki etäpalveluun
Klikkaa napista Siirry etätapaamiseen. Katso tästä kuvalliset ohjeet (pdf)
-
Odota, että sinulle avataan yhteys
Selaimesi saattaa pyytää hyväksymään kamera- ja äänilaitteen. Sinun pitää hyväksyä se, koska muuten yhteys ei toimi.