Aikuissosiaalityön verkkoneuvonta ja -asiointi
Aikuissosiaalityön verkkoneuvonta ja -asiointi
Aikuissosiaalityö auttaa silloin, kun tarvitset tukea, ohjausta ja neuvontaa erilaisissa elämäntilanteissa. Aikuissosiaalityön tavoitteena on tukea yli 18-vuotiaiden osallisuutta, elämänhallintaa ja toimintakykyä ja omatoimista suoriutumista.
Ensimmäisellä tapaamisella aloitamme palvelutarpeen arvioinnin, jossa kartoitamme kokonaistilanteesi. Arvioinnin perusteella teemme suunnitelma tarvittavista palveluista sinun ja mahdollisten yhteistyötahojen kanssa.
Asiakkuuden ajaksi sinulle nimetään tarvittaessa omatyöntekijä, joka tukee sinua asioiden selvittämisessä ja niiden eteenpäin viemisessä.
Aikuissosiaalityössä työskentelevät sosiaalityöntekijät ja sosiaaliohjaajaat. Rovaniemellä aikuissosiaalityössä on aikuisten tiimi, johon ohjautuvat yli 30-vuotiaat asiakkaat ja nuorten tiimi, johon ohjautuvat alle 30-vuotiaat asiakkaat.
Aikuissosiaalityöhön voit olla yhteydessä, jos
- Tarvitset tukea arkielämän hallintaan ja suunnitteluun
- Tarvitset sosiaaliturvaan ja -palveluihin tai talouden hallintaan liittyvää ohjausta ja neuvonta
- Sinulla on päihde- tai mielenterveysongelmaan tai asumiseen liittyvää tuen tarvetta
- Sinulla on lähisuhde- tai perheväkivallasta aiheutuvaa tuen tarvetta
- Olet työtön ja tarvitset ohjausta työhönkuntoutumiseen tai työllisyyspalveluihin liittyvissä asioissa
- Sinulla on terveydellisiä ongelmia ja tarvitset tukea työ- ja toimintakykysi selvittelyyn.
Kuinka toimin?
Kirjaudu palveluunVerkkoneuvonnasta ja -asioinnista saat henkilökohtaista neuvontaa ja ohjausta. Viestin voit jättää milloin vain.
Palvelun työntekijät
Sosiaaliohjaaja
Sosiaalityöntekijä
Sosiaalityöntekijä
Sosiaalityöntekijä
Sosiaalityöntekijä
Sosiaaliohjaaja
sosiaaliohjaaja
Sosiaaliohjaaja
Sosiaalityöntekijä/Social worker
Sosiaalityöntekijä
Sosiaalityöntekijä
Tietoa palvelusta
Digitaalinen etäpalvelu säästää aikaa, rahaa ja luontoa
Yhä useampi sote-alan palvelu voidaan toteuttaa digitaalisena etäpalveluna, jolloin sekä ilmastopäästöt että palvelun taloudelliset kulut pienenevät.
Lappilaisten arjessa digitaalisten palveluiden käyttö näkyy erityisesti matkakulujen ja -ajan säästöinä. Polttoaineiden kulutuksen säästöt tuntuvat asukkaiden arjessa konkreettisesti, ja säästettyä aikaa voi käyttää matkustamisen sijaan esimerkiksi harrastuksiin.
Testaa, millaiset ilmastosäästöt etäpalvelun käyttö tuottaisi juuri sinulle: Klikkaa tästä Virtun hiilijalanjälkilaskuriin.
Käyttöohje
-
Kirjaudu palveluun
Palvelun käyttö edellyttää vahvaa tunnistamista, jotta työntekijä voi varmistua henkilöllisyydestäsi. Klikkaamalla nappia Kirjaudu palveluun siirryt ensin Suomi.fi -tunnistautumispalveluun. Tämän jälkeen siirryt suoraan palveluun. Tunnistautumistavan voit valita itse. Voit käyttää verkkopankkitunnuksia, mobiilivarmennetta tai varmennekorttia.
-
Kirjoita asiasi
Voit kysyä henkilökohtaista neuvontaa sekä välittää turvallisesti liitteitä. Viesti menee vain palvelun työntekijöille.
-
Saat ilmoituksen sinulle saapuneesta vastauksesta
Ilmoitus tulee valintasi mukaan sähköpostiisi ja/tai matkapuhelimeesi. Siinä ei näytetä asiakassuhteeseen tai sinuun liittyvää tietoa. Ilmoitukset eivät sisällä koskaan klikattavia linkkejä.
-
Kirjaudu ja lue saapunut viesti OmaVirtusta
Pääset lukemaan saapuneen viestin tunnistautumalla Omavirtuun. Painikkeen löydät verkkosivun oikeasta kulmasta. Kaikki viestit säilyvät siellä tallessa ja vain sinä pääset sinne.
Tietosuojaseloste
Lapin hyvinvointialueen tietosuojaseloste (linkki aukeaa uuteen ikkunaan)