Vaatii tunnistautumisen

Ikäihmisten sosiaalipalveluiden verkkoneuvonta ja -ohjaus

Toiminnan tavoitteena on tukea ja edistää ikääntyvien ylitorniolaisten hyvinvointia ja itsenäistä selviytymistä omassa kodissaan. Asumispalveluja järjestetään niille, jotka eivät selviydy kotihoidossa.

  • Kotihoito
  • Tukipalvelut
  • Omaishoidontuki
  • Palveluasuminen
  • Tilapäishoito
  • Kotihoidon, tukipalveluiden ja palveluasumisen maksut
  • Palveluseteli
Palvelutarpeen arviointi:
Palvelutarpeen arviointipyynnön tullessa, otetaan kotihoidosta yhteyttä asiakkaaseen 2 arkipäivän päivän kuluessa.
Palvelutarpeen selvitys tehdään 7 kalenteripäivän kuluessa

Kotihoidon palvelut:
Kotihoidon palvelut järjestetään palvelutarpeen mukaisesti, tarvittaessa saman päivän aikana

Tukipalvelut:
  • Ateriapalvelut järjestetään 1-2 arkipäivän kuluessa tilauksesta
  • Turvapuhelintilaus tehdään samansa päivänä tai tilausta seuraavana päivänä ( turvapuhelimen toimittajalla on 2-3 viikon käsittelyaika)
  • Vaatehuolto järjestetään tilauksesta (kunnan omassa pesulassa tai ostopalveluna) 1-3 arkipäivän kuluessa
Omaishoidontuki:
Asiakkaaseen otetaan yhteyttä 1-4 päivän kuluessa hakemuksen saapumisesta

Sosiaalihuoltolain mukainen tehostettu palveluasuminen (kriteerien täytyttyä):
Palvelutalo ja Lantonvainion palvelukoti: odotusaika max. 3 kk
Palveluseteli: heti

Kuinka toimin?

Kirjaudu palveluun

Verkkoneuvonnasta ja -asioinnista saat henkilökohtaista neuvontaa ja ohjausta. Viestin voit jättää milloin vain.

Palvelun työntekijät

Saara Bitter
Palvelupäällikkö
Juha Keski-Antila
Palveluohjaa
Eila Metsävainio
Hoitotyönjohtaja
Anne Naasko
Palvelupäällikkö
Paula Skinnari
Hoitotyön johtaja
Hilkka Ylimartimo
Perusturvajohtaja

Käyttöohje

  1. Kirjaudu palveluun

    Palvelun käyttö edellyttää vahvaa tunnistamista, jotta työntekijä voi varmistua henkilöllisyydestäsi. Klikkaamalla nappia Kirjaudu palveluun siirryt ensin Suomi.fi -tunnistautumispalveluun. Tämän jälkeen siirryt suoraan palveluun. Tunnistautumistavan voit valita itse. Voit käyttää verkkopankkitunnuksia, mobiilivarmennetta tai varmennekorttia.

  2. Kirjoita asiasi

    Voit kysyä henkilökohtaista neuvontaa sekä välittää turvallisesti liitteitä. Viesti menee vain palvelun työntekijöille.

  3. Saat ilmoituksen sinulle saapuneesta vastauksesta

    Ilmoitus tulee valintasi mukaan sähköpostiisi ja/tai matkapuhelimeesi. Siinä ei näytetä asiakassuhteeseen tai sinuun liittyvää tietoa. Ilmoitukset eivät sisällä koskaan klikattavia linkkejä.

  4. Kirjaudu ja lue saapunut viesti OmaVirtusta

    Pääset lukemaan saapuneen viestin tunnistautumalla Omavirtuun. Painikkeen löydät verkkosivun oikeasta kulmasta. Kaikki viestit säilyvät siellä tallessa ja vain sinä pääset sinne.

Tietoa palvelusta

Palvelun tuottaa Lapin hyvinvointialue
Palvelulupaus viisi arkipäivää
Keskimääräinen vastausaika 3 vrk
Maksuton

Digitaalinen etäpalvelu säästää aikaa, rahaa ja luontoa

Yhä useampi sote-alan palvelu voidaan toteuttaa digitaalisena etäpalveluna, jolloin sekä ilmastopäästöt että palvelun taloudelliset kulut pienenevät.

Lappilaisten arjessa digitaalisten palveluiden käyttö näkyy erityisesti matkakulujen ja -ajan säästöinä. Polttoaineiden kulutuksen säästöt tuntuvat asukkaiden arjessa konkreettisesti, ja säästettyä aikaa voi käyttää matkustamisen sijaan esimerkiksi harrastuksiin.

Testaa, millaiset ilmastosäästöt etäpalvelun käyttö tuottaisi juuri sinulle: Klikkaa tästä Virtun hiilijalanjälkilaskuriin.

Tietosuojaseloste

Lapin hyvinvointialueen tietosuojaseloste (linkki aukeaa uuteen ikkunaan)