Kelan etäpalvelu

Virtu.fi-palveluportaalin kautta voit hoitaa henkilökohtaisia Kela-asioitasi etäyhteydellä (videoyhteys). Palvelu on avoinna arkisin klo 9–15.

Voit ottaa yhteyttä Kelan etäpalveluun esimerkiksi silloin, jos sinulla on paljon tai monimutkaisia Kela-asioita hoidettavana tai jos kaipaat apua verkkoasioinnissa (digitukea).

Kelan koltansaamenkielinen etäpalvelu palvelee toistaiseksi torstaisin klo 9-11. Löydät koltansaamenkielisen etäpalvelun yhteydenottolinkin Kelan koltansaamenkielisiltä verkkosivuilta (kela.fi). Saat yhteyden koltansaamenkielisen palveluun myös muina aikoina lähettämällä  yhteydenottopyynnön osoitteeseen saame@kela.fi.

Kelan pohjoissaamenkielinen etäpalvelu on toistaiseksi suljettu. Saat yhteyden pohjoissaamenkieliseen palveluun lähettämällä yhteydenottopyynnön osoitteeseen saame@kela.fi.

Palvelun työntekijät

Kelan työntekijät

Etäpalvelussa tarvitset:

  • Voit käyttää palvelua älypuhelimella, tabletilla tai tietokoneella

    • Jos käytät tietokoneella, tarvitset mikrofonin, kaiuttimet tai kuulokkeet. Videokuvaa varten tarvitset videokameran

  • Suositellaan käytettäväksi Google Chrome -selaimella (versio 64 ja uudempi)

  • Tarvitset riittävän nopea laajakaistayhteys (1 200 kbit/s), jotta videokuva näkyy.

Muut asiointitavat
•    OmaKela on Kelan sähköinen asiointipalvelu verkossa. OmaKelassa voit hakea etuuksia, lähettää liitteitä ja tarkistaa päätöksesi. Asioi OmaKelassa
•    Kelan puhelinpalvelussa voit hoitaa kaikkia Kela-asioitasi. Palvelu on avoinna arkisin klo 9–16. Soita Kelaan
•    Voit myös varata ajan puhelinpalveluun. Varaa aika

Käyttöohje

  1. Avaa linkki etäpalveluun

    Klikkaa napista Siirry etätapaamiseen. Katso tästä kuvalliset ohjeet (pdf)

  2. Odota, että sinulle avataan yhteys

    Selaimesi saattaa pyytää hyväksymään kamera- ja äänilaitteen. Sinun pitää hyväksyä se, koska muuten yhteys ei toimi.