Kelan etäpalvelu
Kelan etäpalvelu
Virtu.fi-palveluportaalin kautta voit hoitaa henkilökohtaisia Kela-asioitasi etäyhteydellä (videoyhteys). Palvelu on avoinna arkisin klo 9–15.
Voit ottaa yhteyttä Kelan etäpalveluun esimerkiksi silloin, jos sinulla on paljon tai monimutkaisia Kela-asioita hoidettavana tai jos kaipaat apua verkkoasioinnissa (digitukea).
Kelan koltansaamenkielinen etäpalvelu palvelee toistaiseksi torstaisin klo 9-11. Löydät koltansaamenkielisen etäpalvelun yhteydenottolinkin Kelan koltansaamenkielisiltä verkkosivuilta (kela.fi). Saat yhteyden koltansaamenkielisen palveluun myös muina aikoina lähettämällä yhteydenottopyynnön osoitteeseen saame@kela.fi.
Kelan pohjoissaamenkielinen etäpalvelu on toistaiseksi suljettu. Saat yhteyden pohjoissaamenkieliseen palveluun lähettämällä yhteydenottopyynnön osoitteeseen saame@kela.fi.
Kuinka toimin?
Siirry etätapaamiseenPalvelun työntekijät
Kelan työntekijät
Etäpalvelussa tarvitset:
-
Voit käyttää palvelua älypuhelimella, tabletilla tai tietokoneella
-
Jos käytät tietokoneella, tarvitset mikrofonin, kaiuttimet tai kuulokkeet. Videokuvaa varten tarvitset videokameran
-
-
Suositellaan käytettäväksi Google Chrome -selaimella (versio 64 ja uudempi)
-
Tarvitset riittävän nopea laajakaistayhteys (1 200 kbit/s), jotta videokuva näkyy.
Muut asiointitavat
• OmaKela on Kelan sähköinen asiointipalvelu verkossa. OmaKelassa voit hakea etuuksia, lähettää liitteitä ja tarkistaa päätöksesi. Asioi OmaKelassa
• Kelan puhelinpalvelussa voit hoitaa kaikkia Kela-asioitasi. Palvelu on avoinna arkisin klo 9–16. Soita Kelaan
• Voit myös varata ajan puhelinpalveluun. Varaa aika
Käyttöohje
-
Avaa linkki etäpalveluun
Klikkaa napista Siirry etätapaamiseen. Katso tästä kuvalliset ohjeet (pdf)
-
Odota, että sinulle avataan yhteys
Selaimesi saattaa pyytää hyväksymään kamera- ja äänilaitteen. Sinun pitää hyväksyä se, koska muuten yhteys ei toimi.