Vaatii tunnistautumisen

Yhteydenotto sosiaalipalveluihin

Kunnan tarjoamien sosiaalipalveluiden asiakkuus aloitetaan palvelutarpeiden selvittämisellä. Asiakas ja viranomainen selvittävät yhdessä, millaisia palveluita asiakas tarvitsee, mihin hän on oikeutettu ja miten tarvittavat palvelut voidaan hänelle järjestää. Arviointiin osallistuu yksi tai useampia asiantuntijoita.

Palvelutarpeen selvittäminen on edellytys sille, että asiakas pääsee käyttämään palveluita. Usein palvelutarpeet muuttuvat ajan mittaan, jolloin selvitys tehdään uudelleen.

Kuinka toimin?

Kirjaudu palveluun

Palvelun työntekijät

Minna Aikio
Sari Harju
Sanna Ijäs
Palveluohjaaja/sosiaaliohjaaja
Sanna Kurkela
Ritva Mettiäinen
Ikäihmisten palveluohjaaja
Sirkka Nissi-Onnela
sosiaalityöntekijä
Pirjo Wikström

Käyttöohje

  1. Kirjaudu palveluun

    Palvelun käyttö edellyttää vahvaa tunnistamista, jotta työntekijä voi varmistua henkilöllisyydestäsi. Tunnistautumistavan voit valita itse. Voit käyttää verkkopankkitunnuksia, mobiilivarmennetta tai varmennekorttia. Lisätietoa Suomi.fi tunnistautumisesta (avautuu uudelle välilehdelle)

  2. Täytä yhteydenottolomake

    Lomakkeet jäävät sinulle talteen OmaVirtuun. Pääset näkemään lomakkeet tunnistautumalla Omavirtuun. Painikkeen löydät verkkosivun oikeasta kulmasta.

  3. Sinuun otetaan yhteyttä

    Työntekijät ottavat sinun yhteyttä valintasi mukaan puhelimitse tai tämän palvelun kautta.

Sosiaalipalvelujen tarpeiden selvittäminen

Muut asiointikanavat
Sosiaalitoimiston ohjaus, neuvonta ja ajanvaraus
+358 400694024

Sodankylän hyvinvointikeskus Sopukka, Perhekeskus
Karistamontie 4, 99600 SODANKYLÄ

Tietoa palvelusta

Palvelun tuottaa Lapin hyvinvointialue
Palvelulupaus viisi arkipäivää
Keskimääräinen vastausaika 0 vrk
Maksuton

Digitaalinen etäpalvelu säästää aikaa, rahaa ja luontoa

Yhä useampi sote-alan palvelu voidaan toteuttaa digitaalisena etäpalveluna, jolloin sekä ilmastopäästöt että palvelun taloudelliset kulut pienenevät.

Lappilaisten arjessa digitaalisten palveluiden käyttö näkyy erityisesti matkakulujen ja -ajan säästöinä. Polttoaineiden kulutuksen säästöt tuntuvat asukkaiden arjessa konkreettisesti, ja säästettyä aikaa voi käyttää matkustamisen sijaan esimerkiksi harrastuksiin.

Testaa, millaiset ilmastosäästöt etäpalvelun käyttö tuottaisi juuri sinulle: Klikkaa tästä Virtun hiilijalanjälkilaskuriin.

Tietosuojaseloste

Lapin hyvinvointialueen tietosuojaseloste (linkki aukeaa uuteen ikkunaan)