Sosiaalipalveluiden verkkoneuvonta ja -asiointi
Sosiaalipalveluiden verkkoneuvonta ja -asiointi
Haluatko tietoa erilaisista sosiaalipalveluista ja eduista? Jäävätkö laskut maksamatta? Haluatko keskustella omasta tai läheisesi elämäntilanteesta? Sosiaalipalvelukeskuksesta saat neuvoa ja ohjausta erilaisiin elämäntilanteisiin liittyen.
Ratkaisujen etsimiseksi ja ongelmien selvittämiseksi sinulla on mahdollisuus keskustella sosiaaliohjaajan kanssa, joka auttaa sinua selvittämään tilannettasi. Saat henkilökohtaista neuvontaa ja ohjausta sinulle parhaiten sopivan asiointikanavan kautta.
Tietoa sosiaalipalveluista ja etuuksista sekä ohjausta sopiviin palveluihin.
Verkkoneuvonnasta ja -asioinnista saat henkilökohtaista neuvontaa ja ohjausta. Viestin voit jättää milloin vain.
Tietoa palvelusta
Palvelun työntekijät
Rovaniemen sosiaalipalveluiden henkilökunta; Tarja Väänänen, vt. palveluesimies, sosiaalipäivystys ja kiireellinen sosiaalityö
Käyttöohje
-
Kirjaudu palveluun
Palvelun käyttö edellyttää vahvaa tunnistamista, jotta työntekijä voi varmistua henkilöllisyydestäsi. Klikkaamalla nappia Kirjaudu palveluun siirryt ensin Suomi.fi -tunnistautumispalveluun. Tämän jälkeen siirryt suoraan palveluun. Tunnistautumistavan voit valita itse. Voit käyttää verkkopankkitunnuksia, mobiilivarmennetta tai varmennekorttia.
-
Kirjoita asiasi
Voit kysyä henkilökohtaista neuvontaa sekä välittää turvallisesti liitteitä. Viesti menee vain palvelun työntekijöille.
-
Saat ilmoituksen sinulle saapuneesta vastauksesta
Ilmoitus tulee valintasi mukaan sähköpostiisi ja/tai matkapuhelimeesi. Siinä ei näytetä asiakassuhteeseen tai sinuun liittyvää tietoa.
-
Kirjaudu ja lue saapunut viesti OmaVirtusta
Pääset lukemaan saapuneen viestin tunnistautumalla Omavirtuun. Painikkeen löydät verkkosivun oikeasta kulmasta. Kaikki viestit säilyvät siellä tallessa ja vain sinä pääset sinne.