Rovaniemen sosiaalipalveluiden neuvonta-chat

Sosiaalipalvelukeskuksesta saat neuvoa ja ohjausta erilaisiin elämäntilanteisiin liittyen.


Ratkaisujen etsimiseksi ja ongelmien selvittämiseksi sinulla on mahdollisuus keskustella sosiaaliohjaajan kanssa, joka auttaa sinua selvittämään tilannettasi. Saat henkilökohtaista neuvontaa ja ohjausta sinulle parhaiten sopivan asiointikanavan kautta.



Palvelu on auki ma-pe kello 10-15. Keskustelu tapahtuu anonyymina. Jos asian käsittely vaatii henkilötietoja, työntekijämme pyytävät sinua tunnistautumaan suomi.fi-palvelun kautta.

Oliko chat kiinni? Jätä viesti verkkoneuvonnan kautta klikkaamalla tästä.

Palvelun työntekijät

Rovaniemen sosiaalipalveluiden henkilökunta; Tarja Väänänen, vt. palveluesimies, sosiaalipäivystys ja kiireellinen sosiaalityö

Käyttöohje

  1. Paina Kuinka voimme auttaa? -painiketta

    Tämän jälkeen paina vielä näkyviin tulee sinistä nappia.

    Voit joutua odottamaan omaa vuoroa. Odota tällä verkkosivulla. Verkkosivulta poistuminen katkaisee yhteyden chat-palveluun.

  2. Kirjoita viestisi

    Voit keskustella työntekijän kanssa. Tarvittaessa voit laittaa viestisi mukaan liitteitä. Keskustelu tapahtuu anonyymina.

  3. Anna palautetta

    Lopuksi voit antaa palautetta palvelusta.

Tietoa palvelusta

Palvelun tuottaa Lapin hyvinvointialue
Maksuton

Digitaalinen etäpalvelu säästää aikaa, rahaa ja luontoa

Yhä useampi sote-alan palvelu voidaan toteuttaa digitaalisena etäpalveluna, jolloin sekä ilmastopäästöt että palvelun taloudelliset kulut pienenevät.

Lappilaisten arjessa digitaalisten palveluiden käyttö näkyy erityisesti matkakulujen ja -ajan säästöinä. Polttoaineiden kulutuksen säästöt tuntuvat asukkaiden arjessa konkreettisesti, ja säästettyä aikaa voi käyttää matkustamisen sijaan esimerkiksi harrastuksiin.

Testaa, millaiset ilmastosäästöt etäpalvelun käyttö tuottaisi juuri sinulle: Klikkaa tästä Virtun hiilijalanjälkilaskuriin.

Mitä tunnistautuminen tarkoittaa?

Jos asian käsittely vaatii tunnistautumisen, työntekijä pyytää tunnistautumaan Suomi.fi-palvelun kautta. Voit tunnistautua verkkopankkitunnuksilla, mobiilivarmenteella tai sirullisella henkilökortilla.

  • Kun olet tunnistautunut, voit jatkaa keskustelua työntekijän kanssa.
  • Työntekijä näkee nimesi ja henkilöturvatunnuksesi.
  • Keskustelut tallentuvat kuudeksi (6) kuukaudeksi.
  • Jos sinulle ei ole aikaisempaa sosiaalihuollon asiakkuutta, työntekijä avaa sen ja kirjaa tarvittavat tiedot asiakastietojärjestelmään.
  • Jos haluat myöhemmin lukea keskustelut, ne ovat tallentuneet automaattisesti OmaVirtuun. Keskustelut löytyvät kohdasta Viestit.

Tietosuojaseloste

Lapin hyvinvointialueen tietosuojaseloste (linkki aukeaa uuteen ikkunaan)