Maahanmuuttajasosiaalityön etätapaamiset
Maahanmuuttajasosiaalityön etätapaaminen
Maahanmuuttajasosiaalityön sosiaalityöntekijän tai -ohjaajan voi tavata myös etänä.
Etätapaamiseen on sovittu aina etukäteen aika. Tapaaminen alkaa chat-keskustelulla ja yhdessä sovituna hetkenä vaihtuu videopuheluksi.
Palvelun työntekijät
Käyttöohje
-
Testaa laitteesi ja yhteytesi
Ennen etätapaamista testaa laitteesi toimivuus ja yhteensopivuus Ninchatin Videotestityökalulla,. Se kertoo, onko laitteisto, selain ja verkkoyhteys kuunnossa videopuheluita varten. Avaa Videotestityökalu
-
Paina Aloita chat
Voit joutua odottamaan omaa vuoroa. Odota tällä verkkosivulla. Verkkosivulta poistuminen katkaisee yhteyden chat-palveluun.
-
Kirjoita viestisi
Kun työntekijä ottaa sinut vastaan, kirjoita viestikenttään, ketä tulit tapaamaan. Voit tarvittessa kirjoittaa myös nimimerkin, josta olette yhdessä sopineet työntekijän kanssa. Älä kirjoita henkilötietoja. Jos työntekijä tarvitsee henkilötietoja, hän pyytää sinua tunnistautumaa
-
Aloita etätapaaminen
Kun aloitatte etätapaamisen, saat chatkeskusteluun pyynnön hyväksyä videopuhelun. Kun olet hyväksynyt sen, videopuhelu voi alkaa. Voit keskustella työntekijän kanssa ja tarvittaessa myös jakaa näytön hänelle.
-
Anna palautetta
Lopuksi voit antaa palautetta palvelusta.
Tietoa palvelusta
Digitaalinen etäpalvelu säästää aikaa, rahaa ja luontoa
Yhä useampi sote-alan palvelu voidaan toteuttaa digitaalisena etäpalveluna, jolloin sekä ilmastopäästöt että palvelun taloudelliset kulut pienenevät.
Lappilaisten arjessa digitaalisten palveluiden käyttö näkyy erityisesti matkakulujen ja -ajan säästöinä. Polttoaineiden kulutuksen säästöt tuntuvat asukkaiden arjessa konkreettisesti, ja säästettyä aikaa voi käyttää matkustamisen sijaan esimerkiksi harrastuksiin.
Testaa, millaiset ilmastosäästöt etäpalvelun käyttö tuottaisi juuri sinulle: Klikkaa tästä Virtun hiilijalanjälkilaskuriin.
Tietosuojaseloste
Lapin hyvinvointialueen tietosuojaseloste (linkki aukeaa uuteen ikkunaan)