Vammaispalvelun verkkoneuvonta ja -asiointi

Saat neuvontaa siitä, mitä palveluita on tarjolla, miten niihin hakeudutaan ja mitä niiden käyttö edellyttää. He neuvovat tarvittaessa erilaisten taloudellisten tukien hakemisessa ja yhteensovittamisessa. Neuvojat opastavat myös muiden kuin kunnan tuottamien palveluiden pariin.

Vammaiset henkilöt ja heidän läheisensä voivat saada palveluohjausta esimerkiksi puhelimitse tai asioimalla palvelupisteessä.

Kuinka toimin?

Kirjaudu palveluun

Verkkoneuvonnasta ja -asioinnista saat henkilökohtaista neuvontaa ja ohjausta. Viestin voit jättää milloin vain.

Tietoa palvelusta

Palvelun tuottaa Lapin hyvinvointialue
Palvelulupaus viisi arkipäivää
Keskimääräinen vastausaika 10 vrk
Maksuton

Palvelun työntekijät

Maria Muotka
sosiaalityöntekijä
Pirkko Rauhala
kehitysvammaohjaaja
Päivi Vuollo-Uusisalmi

Käyttöohje

  1. Kirjaudu palveluun

    Palvelun käyttö edellyttää vahvaa tunnistamista, jotta työntekijä voi varmistua henkilöllisyydestäsi. Klikkaamalla nappia Kirjaudu palveluun siirryt ensin Suomi.fi -tunnistautumispalveluun. Tämän jälkeen siirryt suoraan palveluun. Tunnistautumistavan voit valita itse. Voit käyttää verkkopankkitunnuksia, mobiilivarmennetta tai varmennekorttia.

  2. Kirjoita asiasi

    Voit kysyä henkilökohtaista neuvontaa sekä välittää turvallisesti liitteitä. Viesti menee vain palvelun työntekijöille.

  3. Saat ilmoituksen sinulle saapuneesta vastauksesta

    Ilmoitus tulee valintasi mukaan sähköpostiisi ja/tai matkapuhelimeesi. Siinä ei näytetä asiakassuhteeseen tai sinuun liittyvää tietoa. Ilmoitukset eivät sisällä koskaan klikattavia linkkejä.

  4. Kirjaudu ja lue saapunut viesti OmaVirtusta

    Pääset lukemaan saapuneen viestin tunnistautumalla Omavirtuun. Painikkeen löydät verkkosivun oikeasta kulmasta. Kaikki viestit säilyvät siellä tallessa ja vain sinä pääset sinne.

Tietosuojaseloste

Lapin hyvinvointialueen tietosuojaseloste (linkki aukeaa uuteen ikkunaan)