Sosiaalipalveluiden neuvonta ja asiointi

Kunnan tarjoamien sosiaalipalveluiden asiakkuus aloitetaan palvelutarpeiden selvittämisellä. Asiakas ja työntekijä selvittävät yhdessä, millaisia palveluita asiakas tarvitsee, mihin hän on oikeutettu ja miten tarvittavat palvelut voidaan hänelle järjestää. Arviointiin osallistuu yksi tai useampia asiantuntijoita. Palvelutarpeen selvittäminen on edellytys sille, että asiakas pääsee käyttämään palveluita. Usein palvelutarve muuttuu ajan mittaan, jolloin selvitys tehdään uudelleen.

Kuinka toimin?

Kirjaudu palveluun

Verkkoneuvonnasta ja -asioinnista saat henkilökohtaista neuvontaa ja ohjausta. Viestin voit jättää milloin vain.

Palvelun työntekijät

Tiina Huilaja
Perheiden ja työikäisten palvelut
Anne Korva
etuuskäsittelijä
Nina Lähteenmäki
Eve Lääts
sosiaalityöntekijä
Paula Viisainen
Vt sosiaalityöntekijä
Terhi Vähäkorpi
Sosiaalityöntekijä

Käyttöohje

  1. Kirjaudu palveluun

    Palvelun käyttö edellyttää vahvaa tunnistamista, jotta työntekijä voi varmistua henkilöllisyydestäsi. Klikkaamalla nappia Kirjaudu palveluun siirryt ensin Suomi.fi -tunnistautumispalveluun. Tämän jälkeen siirryt suoraan palveluun. Tunnistautumistavan voit valita itse. Voit käyttää verkkopankkitunnuksia, mobiilivarmennetta tai varmennekorttia.

  2. Kirjoita asiasi

    Voit kysyä henkilökohtaista neuvontaa sekä välittää turvallisesti liitteitä. Viesti menee vain palvelun työntekijöille.

  3. Saat ilmoituksen sinulle saapuneesta vastauksesta

    Ilmoitus tulee valintasi mukaan sähköpostiisi ja/tai matkapuhelimeesi. Siinä ei näytetä asiakassuhteeseen tai sinuun liittyvää tietoa. Ilmoitukset eivät sisällä koskaan klikattavia linkkejä.

  4. Kirjaudu ja lue saapunut viesti OmaVirtusta

    Pääset lukemaan saapuneen viestin tunnistautumalla Omavirtuun. Painikkeen löydät verkkosivun oikeasta kulmasta. Kaikki viestit säilyvät siellä tallessa ja vain sinä pääset sinne.

Palvelutarpeen arviointi sosiaalihuollossa

Muut asiointikanavat
Vastaava sosiaalityöntekijä
+358 400139684

Tietoa palvelusta

Palvelun tuottaa Lapin hyvinvointialue
Palvelulupaus viisi arkipäivää
Keskimääräinen vastausaika 1 vrk
Maksuton

Digitaalinen etäpalvelu säästää aikaa, rahaa ja luontoa

Yhä useampi sote-alan palvelu voidaan toteuttaa digitaalisena etäpalveluna, jolloin sekä ilmastopäästöt että palvelun taloudelliset kulut pienenevät.

Lappilaisten arjessa digitaalisten palveluiden käyttö näkyy erityisesti matkakulujen ja -ajan säästöinä. Polttoaineiden kulutuksen säästöt tuntuvat asukkaiden arjessa konkreettisesti, ja säästettyä aikaa voi käyttää matkustamisen sijaan esimerkiksi harrastuksiin.

Testaa, millaiset ilmastosäästöt etäpalvelun käyttö tuottaisi juuri sinulle: Klikkaa tästä Virtun hiilijalanjälkilaskuriin.

Tietosuojaseloste

Lapin hyvinvointialueen tietosuojaseloste (linkki aukeaa uuteen ikkunaan)