Tekninen tuki - ekollega

Digitukea ammattilaisille

Vastaamme tukipyyntöihin arkisin kello 9-15

Tuki ammattilaisille:

Tuesta saa tunnukset palveluun tai neuvoja, kun on ongelmia kirjautumisessa tai käytössä.

Palvelun tuottaja huolehtii, että käyttöoikeudet ovat ajan tasalla.

Tuki organisaatiolle:

Käytön tuki, viestinvälitys, lomakkeet, chat ja videochat

Ohjeet eKollegaan ammattilaisille

Ohjeita ammattilaisille, joilla on laajennetut käyttöoikeudet eli vastaajatunnukset

Video: eKollegaan kirjautuminen ja salasanan tilaaminen

Video: eKollega työlistan ominaisuudet

Video: eKollega työlistan asetukset

Video: eKollega viestiin vastaaminen

Video: Hyvinvointiresepti -linkkihenkilön osuus

Video -ohjeiden sisältö on kuvattu tekstimuotoisissa ohjeissa

Vastauksia usein kysyttyihin kysymyksiin

En tiedä salasanaani?

  • Saat tilattua uuden salasanan kirjautumissivulta Oletko unohtanut salasanasi? -kohdasta käyttäjätunnuksellasi. 
  • Mikäli et saa tekstiviestiä puhelimeesi, sinulla ei ole tallennettua matkapuhelinnumeroa eKollegan Omissa tiedoissa. Ota yhteyttä digi-tukeen numeron lisäämiseksi tietoihisi.
     

En tiedä käyttäjätunnustani?

  • Ota yhteyttä digi-tukeen
     

Kuinka tilaan tunnukset?

  • Mikäli tarvitset tunnukset viestien lähettämiseen (ns. kysyjätunnukset), mutta et tule vastaanottajaksi mihinkään palveluun, saat tilattua tunnukset kätevästi ottamalla yhteyttä digi-tukeen.
  • Mikäli olet tulossa eKollega-työlistalle vastaajaksi, esimerkiksi chattiin, tiedonsiirtojen vastaanottajaksi tai verkkoneuvojaksi, pyydä esimiestäsi tilaamaan tunnukset.
     

Kuka voi tilata tunnukset?

  • Ammattilainen voi tilata tunnukset itselleen eKollega-ammattilaispalveluihin, esimerkiksi tiedonsiirtojen lähettämistä varten.
  • Esimies tekee pyynnön ammattilaisten lisäämiseksi eKollega-työlistalla oleviin palveluihin erillisellä Lähetä tukipyyntö -lomakkeella tai ottamalla yhteyttä digi-tukeen.
     

Mitä tietoja tarvitaan tunnuspyyntöihin?

  • Pakollisia tietoja ammattilaisten tunnuspyyntöihin ovat: etunimi, sukunimi, sähköpostiosoite, matkapuhelinnumero, organisaatio sekä tehtävänimike.
  • Vastaajatunnuksia koskevien pyyntöjen käsittelyä helpottaa, jos esimies ilmoittaa pyynnön yhteydessä myös sen, kenen tilalle uusi työntekijä tulee tai onko jollain vastaavat oikeudet jo olemassa.
     

Kuka vastaa, että eKollega-työlistan palveluiden tiedot ovat ajantasaiset?

  • Jokainen vastaa itse omien tietojensa oikeellisuudesta (sähköpostiosoite ja puhelinnumero, tehtävänimike). Pyydämme ilmoittamaan työskentelyorganisaation muutoksista digi-tukeen, mikäli olet vastaajana eKollega-työlistalla.
  • Esimiehet vastaavat siitä, että eKollega-työlistan palveluissa ovat oikeat henkilöt vastaajina. digi-tuki liittää vastaajat palveluihin esimiesten pyyntöjen mukaisesti.
     

Kuinka saa ilmoituksen saapuneesta viestistä?

  • Saat heräte-viestin sähköpostiisi saapuneista viesteistä. eKollega-työlistan asetuksista pääset halutessasi tilaamaan ilmoitukset myös matkapuhelimeesi.
     

Kuinka poistan ilmoitukset saapuneesta viestistä?

  • Voit hallinnoida heräteviestejä eKollega-työlistan Asetuksissa, Omat vastausjonot ja herätteet -kohdassa.
     

Mistä voin vaihtaa palvelukortilla näkyvän tehtävänimikkeeni?

  • eKollega-työlistan Asetukset-välilehdeltä löytyy Oma henkilökortti ja siellä Ammatti. Myös työnantajatieto kannattaa antaa tähän, sillä nämä tiedot tulevat mukaan automaattiseen allekirjoitukseesi eKollega-työlistalla.